Köra bil

Nu får vi hoppas att jag ska komma till skott lite bättre. Har varit i Västerås måndag, tisdag och tagit körlektionerna som jag hade kvar sen ett år tillbaka. Igår gick det sisådär. Kändes som jag aldrig skulle lyckas. Men idag gick det mycket mycket bättre, och det kändes faktiskt bra. Som jag hade kontroll på bilen och som att jag faktiskt kan lära mig att köra bil och ta ett eget körkort. Inte illa det med tanke på att jag nästan gav upp ett tag. Man lixom får ny energi och vilja fortsätta när det går bra. Och min snälla pappa ställer upp och kör med mig på hemmaplan.

Idag har Elias fått sin första smakportion mat. En palsternacka kokt och mosad. Faktiskt tyckte han det var gott. Men konstigt med nåt nytt och annorlnda i munnen. Han smackade och grimaserade men åt upp hela (ca 0,5 - 1 msk) sin portion.

Vi sov hemma hos pappa inatt. Han har en katt, Semper heter han. Han är väldigt mysig och kelsjuk med pappa. Men när det kommer gäster... nja vet inte. I morse när han såg mig i fönstret så fräste han lite fint åt mig för att visa vem som bestämmer och vem det är som är pappas bästa kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0