19/1-Sol, pool och upptäcksfärd

Efter en god natt sömn (okej inte hästens sängar direkt) klev vi upp och gjorde en härlig frukost som vi åt på vår uteplats. Ägg, färska frallor, kaffe, juice och yoghurt. Länge satt vi och njöt av solen och vetskapen om att nu hade semestern verkligen börjat.

Efter frukosten hoppade vi i badkläder och hängde vid poolkanten. Lapa sol, bada med Elias och njuta av värmen vi hade. 30 grader går inte att klaga på.

Efter några timmar ville vi utforska vår omgivning lite. de skulle finnas två "centrum" i krokarna där vi bodde. Vi gick till det ena, Jumbo center. Hittade ett lunch hak vi åt på. Efter maten strosa vi runt lite och kollade utbudet.

Efter yumbo promanerade vi ner till stranden igen. Jag och mamma ville testa ett fotbad med fiskar som äter på fötterna. Kändes som jet strålar på fötterna. Vet inte om jag upplevde sån stor skillnad, men men nu var det testat iaf.

Hem till rummet, behövdes en siesta (vilket för Elias alltid innebär bada i poolen). En timme eller två i solstolen blev det innan vi gjorde oss iordning för middag. Nu var det dags att kolla in det andra centrumet. Kasbah. Vi hittade en restaurang där vi alla beställde lite olika mat. Spanjorerna lagar fin mat. Har stora fina köttbitar för bra priser. Deras problem är bara att det inte smakar allt för mycket. Behövs alltid ett kar med salt och peppar till hands. Men överlag är det bra.

Mamma och Elias var trötta efter maten så dom gick hem till hotellet, jag stanna kvar med bröderna mina och drack några drinkar. En trevlig avslutning på en nystartad semester!

18/1-Playa del Ingles

En problemfri flygresa senare var vi framme på Kanarieöarna. Plocka ut våra väskor och begav oss till bussen som tog oss till hotell Tamaragua som skulle bli vårat hem en vecka fram.

Elias slängde snabbt av sig kläderna och hoppa ner i badbyxorna och poolen. Vi andra var inte sena att hänga efter. Packade upp våra kläder, bytte om och la oss i solstolarna jämte poolen för att pusta ut lite efter resan. Eftersom det var sol som sken så gjorde vi Elias sällskap i poolen.

Framåt eftermiddagen klädde vi om och gav oss ut på upptäcksfärd. Vi gick mot stranden. Ganska omgående hittade vi ett ställe vi satte oss på. Beställde mat, dricka och njöt av att vara framme.

Efter maten utforska vi strandpromenaden lite. Köpte glass till Elias och gick sen till en supermarket och köpte lite god dricka och frukost till hotellet. Vi knata hem igen och tog en lugn kväll på vår uteplats. Vi fick lite husdjursbesök under kvällen, vi döpte dom till Hans och Greta. Musen såg vi aldrig mer, men katten kom tillbaka flera gånger.

17/1-Mot Kanarieöarna

Torsdagkväll lämna Jonas och Emil av mig och Elias hos mamma. Resan mot solen tog sin början.

Fredagmorgon klockan 4 ringer klockan. Upp och hoppa, kläder, en kopp kaffe lite smink å stänga igen alla väskor så var vi klara att bege oss mot taxin. Prick klockan 5 kom taxin och hämta oss. Vi åker först och hämtar upp Jocke, sen Timmy. Nu var gänget komplett. Resan går mot Arlanda och terminal 5.

Incheckning går smärtfritt. Vi passerar alla kontroller och hittar ett fik vi sätter oss och äter frukost på. När vi var klara med det, kisspauser och lite bokinköp var det snabba puckar mot gaten. Gran Canaria Lat call stod det på tavlan.

Tio minuter efter avsatt tid lyfter planet mot solen, äntligen var vi på väg!

Nya tag!

Jag ske ge detta ett sista ärligt försök nu, all or nothing!