Vad har jag gjort?

Vad har jag gjort för att förtjäna allt detta trevliga? Av min pappa har jag fått en ny mobil som jag sagt plus ekonomiskt bidrag till festen. Av mamma har jag fått min klänning, blombuketten, slöjan och en klippning/färgning hos frisör. Och det är inga dåliga grejjer det inte. Men det kommer mer, idag bjöd pappa hela familjen på en tack för hjälpen middag. Det var jag, Jonas, Elias, mamma, pappa, Timmy och Joakim som sitter ute och äter. Mitt i maten tar mamma fram ett paket. Det är våran bröllopspresent. Från familjen. Dem ville ge den nu när alla var samlade för att vi ska kunna nyttja denna på festen som komma skall. För hör och häpna, det var en VIDEOKAMERA. Snacka om att jag nästan trilla av stolen. Jag är så glad så det e otroligt. TACK!!!

En alldeles underbar lördag har det varit. Utöver ovan skrivna trevligheter så var jag och Jonas i stan idag. Vi var hos guldsmeden och beställde ring. Sen tog vi en promenad runt i stan och avslutade det hela med att gå på museum, Livrustkammaren vid slottet. Lite fascinerande faktiskt att få se allt som har hänt och vad man lyckats bevara. Så sällan jag och Jonas gör såna trevliga utflykter tillsammans.

Vi knatade runt i gamla stan också. Där är det charmigt. Hade vi inte haft katter och barn hade det varit ett ställe vi velat bo på. Mitt inne bland gränderna. Gammalt och härligt.

Imorgon blir man då gräsänka. Jonas måste till Österrike på kurs och jag blir själv hemma med lilleman till torsdag natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0