Skurhinken

Idag eftermiddag åkte jag och Elias till min pappa. Elias tycker morfar hade mycket roliga saker att testa. Han börjar med att äta lite kattmat som katten hade lämnat på golvet. Mmm tyckte han, mindre smarrigt tyckte jag. Senare när pappa och Jonas står i köket och jag står i vardagsrummet kryper Elias på upptäcksfärd som han alltid gör nuförtiden. Han paserar en hink och en pinne som verkar intressant. Detta var då skurhinken och moppen innehållande massa vatten. Den lyckas lillkillen på en kort sekund hälla ut över hela golvet, morfar trodde pojken skulle bli rädd, men ack nej. Han fick en lite lien vattenpöl att plaska i, han var urnöjd. BUSFRÖ! Underbar e han.

Jonas har nu börjat jobbet och vi har så sakta börjat komma in i vardagen. Känner mig lite ensam nu. Har knappt nå vänner hemma, kusinen har jag inte sett på över en månad och ja jag vet inte, vardagen är sig inte riktigt lik. Iof är jag ju inte hemma heller helt och hållet men det känns ändå lite ensamt.

Imorgon ska jag och pappa till Glasbruket här, ska bli en trevlig utflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0