Pyjamaslindad bebis

Min lille pojk vill inte sova själv på kvällarna. Den enda gången han sover på egen hand är när han åker bil eller åker i sin vagn. Så på kvällarna är vi fast med bebis hela kvällen i famnen. Mysigt, javisst är det det. Men man blir väldigt låst också. Så har jag fått tips på att om han har nånting som luktar mamma eller pappa så kanske han kan sova på egen hand. Så jag lindade in honom i min pyjamas likt en korv. Det funka i ungefär 15 min. Lååång stund för att vara Elias. Vi fortsätter att testa det så får vi se hur det funkar.

När vi var ute och gick i solen idag fick Elias för sig att han skulle kolla in sin näsa. Eftersom det är svårt och ögonen går i kors fick hans mamma sig ett hjärtligt skratt!


Vi hade middagsgäst idag. Jessica kom förbi och underhöll sonen. Nu har Elias börjat "diskutera" med andra än mamma sin. Är så häftigt att se när man får ett joller och leende till svar när man pratar med honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0