Soon to be Mrs

Jo, visserligen är vi förlovade och så. Men för att det skulle kännas mer riktigt så gjorde jag slag i saken, idag 29 februari 2008 (skottdagen) inhandlade jag skumpa, tände ljus och köpte ring. Gick ner på knä och frågade Jonas den korrekta frågan -Vill du gifta dig med mig? Jag hade tur, han sa  -Ja! Så nu hoppas jag att det blir ett litet bröllop inom en rimlig framtid. Nu är bara den stora frågan, hur gör vi med efternamn?

I går fyllde en kompis, Melanie år. Hon bjöd på middag som jag har varit nyfiken på länge. En äkta engelsk Sunday dinner. Det var lamm och mos med massa goda grönsaker, ärtor sås och sån här grön dallrig gele. Sen var det nån pudding yorkshire kanske den hette, gott var det iaf. Och en riktigt härlig dukning med fint porslin och linne. Kändes extremt hemtrevligt omsorsfullt och glatt. Glad att jag fick komma med. Sen hade hon bakat en god tårta med kaffe till efterrätt. Hunden Mac var väldigt kul att träffa. Hört så mycket om honom men aldrig träffat han, men nu har jag.

Nu ligger Elias brevid mig med sin nya snuttefilt och gosar, håller tummarna för att han somnar också, men det tror jag inte. Jag ska iaf kolla vidare på Tradera, man e juh torsk där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0