Mellanlandning

Är hemma på en mellanlandning. Kom hem sent i går kväll från landet och åker vidare tidigt i morgon bitti till Boden. Det är det man kallar semester.

Igår när vi hade bytt från båten till bilen på väg till färjan ser jag på gångvägen hur det ligger en redlöst full man. Fine, fulla människor är väl inte ovanligt, men den här gången tog jag mig en extra titt för denna man var inte ensam. Han hade sin hund med sig. Mannen var så full att han låg ner på marken och det han gör när han ligger där är att hårt dra i hundens koppel. Antingen för att ta hjälp upp av hunden (detta var en stor gubbe, säkert runt 100 kg) eller så var han arg på hunden och skällde på honom. Och detta beetende gör mig så fly förbannat jävla arg. Denna stackars lilla hund har inte bett om att få följa med husse på krogen för att han bara ska bli redlös och bete sig som en sate. Men när vi kommit förbi den mannen så ser jag till min lättnad att det kommer en polisbil med sirenerna från färjan. Så denna gång slutade historien lyckligt. Gubbfan bryr jag mig inte om. Men tack snälla för att hunden fick hjälp.

Hur som helst här kommer lite bilder från veckan:



Elias tar över vid ratten och styr mot landet



Våran mysiga Missan mötte upp oss



Ute och åker lite Bobby Car



Familjen ute på skärgårdskrogen och lunchar



Elias sköter morgontvätten på egen hand



Det var allt för denna gång

Kommentarer
Postat av: Fatti Bum Bum

Du man kan nog inte be om en finare bebis...men jag skulle bli jätte glad om du skickade bilderna till mig :) miss yaa

2008-07-21 @ 10:53:13
URL: http://fattibumbum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0