Minne som guldfisk

Nu är det illa, igår tex på picnicen fick jag i uppgift att köpa glass. Går till konsum och plockar glassen. Går till kassan och betalar tar växeln, kvittot och går därifrån. Utan en tanke på mina glassar som jag ca 5 SEKUNDER innan betalat för går jag ut ur affären. Fatta hur illa det är! En kvinna kommer hojtandes och frågar om jag inte vill ha mina glassar? Jo tack säger jag skamset...
Eller igårkväll hemma, ställer jag alla mina orkideer i ett vattenbad. Knallar ut från köket och fixar lite. Klockan blir mycket och jag går och lägger mig. Somnar och sover gott. Vid 3-4 tiden vaknar jag och går till köket för att dricka vatten. Vad ser jag då i hon? Jo mina orkideer i vattenbad. Där har mina stackars blommor stått i typ 5-6 timmar. Genomdränkt kan man nog kalla det. Samma sak där, glömde TOTALT bort blommorna, snacka om att vara vimsig mamma. Känner mig lite som han i reklamen som gick för ett tag sen när han packar in saker och sig själv i bilen och åker. Kvar på trottoarkanten står bebisen i bilbarnstolen. Huva den dagen kommer nog ska ni se så som jag beter mig.

Har suttit halva kvällen och knåpat på en fotobok jag ska göra, skitkul men massa pyssel. Vi får se hur lång tid det tar innan jag blir klar. Ska samla ihop fina kort av alla fotografer från bröllopet/dopet och sen plocka ut det bästa. Man e väl smart! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0