Nått ovanligt

Idag gjorde jag nånting som jag aldrig gjort förrut. Skulle lunchat med en annan mamma idag men hon ställde in i sista sekund. Och jag kände att jag ville inte bara sitta hemma och göra samma sak som igår, hemma och häcka. Så jag la Elias i vagnen, natta honom och knalla upp på fiket, beställde en latte och satte mig på uteserveringen och bara njöt. Skrev först matlista till landet och sen läste jag min bok i lugn och ro medans Elias sov. Så skönt. Har lixom aldrig sett tjusningen med att sitta och fika med sig själv, kolla på människor har känts lite, jag vet inte riktigt, tråkigt. Men nu var det bara så ljuvligt att sitta där med benen på stolen, solglasögonen på näsan och latte i handen.

På eftermiddagen var det dags för student. Var ganska länge sen sist jag var på student. Men det var trevligt. Ett gäng med berusade ungdomar, däribland min lillebror. (var hans kompis som tog studenten), och jag gillar min bror. Han blir riktigt kärleksfull och en jävel på att snacka med lite alkohol i kroppen. Han ville diskutera med mig om han roll i Elias ungdom. Hur han skulle vara den som köper ut åt honom eftersom det är hans likt som morbror/gudfar. Jo vi får väl se om 15 år när han själv har småttingar om det är lika aktuellt då. Gullunge du är min bror, jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Hillbillybaby

både Jocke och Elias är väldigt söta på den bilden! =)

2008-06-04 @ 08:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0