Öppna förskolan

11.30, så länge sov Elias idag. Han somnade vid 23 igår kväll och sov till 11.30. Vilken sjusovare man har. Han brås redan på sin pappa =)

I dag gick vi till öppna förskolan med en mamma och bebis från bvc´s mammagrupp. Det var babymassagekurs idag. Så det var bara att klä av bebis naken och börja massera. Elias trivdes så bra med massage att han kissade två gånger på mig. Så att ta med en liten handduk till nästa gång är nog att rekommendera.

Efter öppna förskolan ringde jag till fam Berglund och frågade vad dem hade för sig. Eftersom pappa var bortrest och dem inte hade några planer åkte jag och Elias dit. Vi möttes på biblioteket där vi stannade ett tag. Klara där så knalla vi hem till dem. Jonas kom förbi efter jobbet och vi blev bjudna på mat. Gott och trevligt med lite matsällskap. Det bjöds sen på kaffe och lite efterrätt. Himla bra där med Berglundarna, dom gillar (specillt moster ) efterätt lika mycket som jag.

Håller på att kämpar med Missan om hennes sovplatser. Vi har lite olika åsikter hon och jag. Hon vill sova på vagnen, babysittern, babygymet, vaggan eller skötbordet. Dessa är dem enda ställena jag inte vill hon ligger på eftersom hon hårar så mycket. Men hon struntar i vad jag tycker. Jäkla kisse att vara olydig! Får snart ta i med hårdhandskarna.

Som vanligt kommer man i säng mitt i natten, försöker att inte lägga mig så sent men det lixom blir aldrig som jag vill. Konstigt det där, det är inte jag som bestämmer hemma längre. Elias står högst i rang, strax efter kommer Sigge... Sen nånstans därefter kommer resten av familjen. Pyttsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0