På Ikea en söndag

Söndagmorgon började med en mysstund i sängen. Efter dusch och frukost fick vi familjen Berglund på besök. Vi fikade och tjattrade på här en stund när Pelle brister ut - Kom vettja vi åker till Ikea. Inte vad man tror en karl ska vräka ur sig, på en regning söndag. Men så skedde. Vi packa ihop oss och stack till Barkarby. Lite småshopping å middag och barnalek blev det. Trevlig liten utflykt faktiskt.

Gjorde en trolldeg idag. Ska ha det till gipsavgjutning jag ska göra, om jag lyckas det vill säga. Har aldrig gjort det förrut så jag ska testa det. Verkar kul iaf.

I veckan när jag gjord frukost så hällde jag upp tevatten i våra så kallade latteglas. Men det sprack så det flög glas och tevatten i hela köket. Som tur var missa ja mig själv. I dag när jag drack latte i samma glas (fast ett helt såklart) fick jag en glasbit i munnen som låg i botten på kaffet. Obehagligt var det. Så nu åker alla sex glasen och nu är jag på jakt efter nya fina glas. Undra vart man kan hitta fina såna. Inga som jag gilla på Ikea iaf.

Nu ikväll var Nicole ch Jessica på fika. Det är Nicoles födelsedag idag. Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!

Ps. Tre kvällar i rad nu har Elias somnat i soffan och legat där och sovit själv ända tills vi gått och lagt oss. Bara burit över honom till sängen och han har sovit vidare. Inte illa det.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ha en bra söndagkväll!

2008-03-09 @ 22:50:43
URL: http://www.evelinassida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0