På väg till stranden (och en skräckupplevelse)

I dag började vi morgonen med att åka till mamma där det bjöds på härlig god frukostbuffe med hela familjen. Mätta och belåtna började flytten som vi hade att se fram emot. Min bror och hans tjej och hund har fått sin första lägenhet. En fin lägenhet nere vid strandliden. Så nu var det dags. Alla hjälps vi åt och packar ner från mamma till bilarna. Sen åker vi över och börjar packa ur i nya lägenheten. På plats börjar vi packa upp kartoner och lådor. Fylla skåp och montera bord. Sängen bäddas för första gången och det känns bara så kul. Ella och Jocke springer ner till wooken och köper mat. En välbehövlig middag intages för att sen fortsätta med uppackninen. Det var verkligen j'ättekul att hjälpa till med flytten.

Men mitt i all denna glädje får jag vara med om en skräckupplevelse. Elias lyckas med att sätta i halsen, troligtvis en kräka. Och han får absolut ingen luft. Jag ser bara hur hela barnet spänner hela hela kroppen och han blir blåröd i ansiktet som är panikslaget. Jag slänger upp han  upprätt läge och försöker hjälpa han. Det kommer massa saliv/dreggel ur både näsa och mun och han verkar ha kämpit att komma i gång med andningen. Till slut verkar han få det under någorlunda kontroll och jag ser att han får till ett andetag. Lite okontrollerat börjar han komma tillbaka i normala andningen och sakta återgår det till det normala. Fy fan vad läskigt det va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0