Ny bil + tjuv

Vi har ju äntligen sålt våran bil falukorven och köpt en finfin Skoda. Jonas var nu precis nere och fixade lite småsaker framme vid motorn, när han hör att det rasslar i backluckan. Han tittar upp och ser en pundare på väg in i bakluckan för att sno våra verktyg han har lagt i bagaget. Han ursäktar sig och säger att det inte var med mening och frågar om Jonas vill dela med honom av det roliga han har i fickan. Jonas sa åt han att fara och flyga innan han tappa tålamodet och puckla på han. Jädra tur att det inte va en annan som stod där. Hade ju blivit så rädd att jag inte vet vad jag skulle ta mig till.

Sim idag. Lika kul som alltid. Idag fick jag kolla under vattnet när Elias dök med instruktören. Såå läckert. Glad att vi börja simma.

Måndags var jag och Elias hemma hos Elin från jobbet. Även Sofie och hennes lilla tjej var med. Kul och hitta på saker nu när man går hemma. Trevligt också att ses på hemmaplan. Det är dessa tjejer som hjag trivs bäst med på jobbet. Tror jag får ta och bjuda hem dem hit nästa gång. Elin har ju inte varit här men annars har alla vart hos varandra.

Nu måste jag ta itu med mina tack-kort. Pinsamt att skicka ut dem för sent. Folk hinner glömma att dem vart på fest nästan =)

Och sen ska jag ta itu med mina litteraturproblem. Får ta en paus i Larsson (nu när den är som mest spännande) men dock som längst 2 veckor, för det är så länge som jag får låna Sjöjungfrun som jag lånat idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0