Reklamera vädret

Idag blev det promenad på Djurgården och lunch på Rosendals trädgård. Det var ju jättetrevligt. Vi gick och tjoade och tjimade som vi gör när vi promenerar. Fram till efter lunch, då öppnar sig himlen och det börjar regna. Sist (igårkväll) när jag kolla vädret lova dem sol och 13 grader. Tror bestämt jag måste reklamera till Tv4 och begära pengarna tillbaka.

Snälla mamma bjöd mig på en spruta idag. (Hur låter inte det då) Men det var en bra spruta. Fästingvaccin. Så nu slipper jag få tbe när jag spenderar somrarna på landet. För landet har jag börjat längta till. Vi ska ju få en stuga och rusta och flytta in i min lilla familj. Det känns stort på nåt sätt, vi har varje sommar kuskat runt från rum till rum. Bädda upp, bädda om, bädda upp bädda om. Lite jobbigt när man är där mycket. Och så tränger vi oss på i mammas utrymme (även om nog mamma inte känner så). Så ska det bli skönt och himla kul att få ha sakerna på eget ställe, och bebis säng å allt. Aaa kul!!

Vi trodde Elias ville ha ihjäl Tuppen idag. Sant! Jonas gav Elias en liten mjukistupp och när han fick den började han frustrerat slita bita och riva i denna lilla tupp som att han skulle ha ihjäl den. Synd att jag inte filma´t. Han såg så cool ut med tuppen han skulle massakera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0