Surig optimist

Jag är en tidsoptimist. Tror jag ska hinna mycket mer än jag gör. Som nu tex, här sitter jag. Elias sitter i pyjamas än och jag ska vara hemifrån om 25 minuter. Ska bli spännande och se om jag hinner.

Sen är det en annan sak jag går och tjurar över hela tiden när jag är hemma. Jag tycker inte jag har tillräckligt städat... Jag vill plocka iordning allt i snygg ordning. Det ska vara dammsugat och rensat och hårfritt. Har jag för höga krav, ja som nybliven mamma har ja det. Lever ja i ett helvetesstökigt och skitigt hem? Nej. Har vi ganska bra ordning, jo rätt så! Gnäller jag ändå? JA! Jag blir så less på mig själv. Så nu dricker jag upp mitt kaffe och klär Elias och går hemifrån till min kära vän Jenny som jag ska luncha med. Då blir jag på mycket bättre humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0