Terrängpromenad

Igår gick vi på en liten promenad, blev en riktig terrängmarsch. Skog, stenar, backar, rötter ja allt sånt som är lite extra jobbigt. När vi knallar upp för en backe, Jonas med vagnen rullar lite före mig och jag kommer efter pustande och flåsande. Då slänger han den härliga kommentaren. HURRU, DET HÄR ÄR BRA FÖR DIG! Jo tack jag vet!

Var hemma hos Jonas syssling i dag. En urhärlig tjej på 3 år. Hon var väldigt engegerad i Elias när vi kom. Ville hålla vara med och hjälpa och leka. När jag byter blöja på han utbrister hon lite förvånat  -Titta, en snopp! När jag knäppt blöjan frågar hon lite fint, får jag se snoppen! Charmigt eller? Senare när jag ammar frågar hon förvånat -Vad gör han med tutten? Jag säger att hans mat finns där. Då sätter hon sig så nära hon bara kan och klappar mig på axeln och tutten samtidigt som hon iakktar Elias när han äter.

Elias sov till 9.30 idag, skönt med en sovmorgon. Snacka om att killen varierar sina tider. Skönt iof. Hans nya påhitt är att nypa hårt som tusan. Unge att redan lära sig bus. Måste lära han att det är AJAJ gör så himla ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0