Värsta visdomen

På väg hem från babysimmet idag stannade jag till på parkleken Guldet och blev bjuden på en fika av personalen, Christer. Han jobbade på ungdomsgården när jag var ungdom och rännde på tegelhögen som det heter. Kul att sitta ner och snacka lite.

Väl hemma efter fikat så kände jag mig hängig, nästan febrig. Efter det känner jag hur denna förbannande visdomstand börjar värka. Och inte så lite heller. Fick springa till apoteket (det var NÅN i min familj som hade ätit upp alla utan att säga det) och köpa mig några alvedon. Man vet aldrig hur natten artar sig. Har haft lite ont förut men det har gått över, tyvärr är jag rädd att denna gång går det inte över utan kräver ett tandläkarbesök. Vi får vänta och se helt enkelt. Tragiskt att det ska vara så sablars dyrt med tandläkare. Annars hade jag vart där för länge sen och kollat, du vet bara för säkerhets skull. Men nej med föräldrapenningen man har är det inte så att man gärna svänger förbi tandläkaren bara för att kolla läget lixom.

Inatt sov Elias i sin egen säng hela vägen till 5.30. Sen var det matdags och jag orka inte vänta till han ätit klart och lägga tillbaka han. Anledningen till att vi nu ska få han att sova egen säng är att hans pappa inte sover så bra med honom i sängen. Men får mamman sova hela natten? Nää för när pappa får sova så rullar han över på mamma så hon vaknar och måste knuffa tillbaka honom till hans egen sida. Hur ska det gå för denna lilla mamma som har massa pojkar att se efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0