Grått, inside out

Idag är det bara grått, grått, grått! På insidan och ut. Eller dagen började bra. Vi åkte hem till min pappa och bjöd på farsdag tårta. Sen lagade vi middag och hade en trevlig dag. Men sen när vi kom hem var det som att gå genom en vägg och jag tappa allt känns det som. Känner mig bara grå och trist. Vet inte om det är vädret eller nån slags jag-går-bara-hemma-och-har-inget-socialt-liv känsla. Typ vill så mycket men gör så lite. En liten käpp i hjulet är väl pengar, eller rättare sagt brist på pengar. Allt man gör kostar pengar. Och som föräldraledig småbarnsmamma är det nånting jag inte har mycket av. Är oftast nånting jag inte tänker på, jag klarar mig ju, men ibland får man sig en sån riktigt funderare. Som ikväll.

Sen såg jag även programmet Sanningen Ögonblick ikväll. Det blir nog första och enda gången. Vilket patetiskt rop på uppmärksamhet det programmet är. Iof tror jag att programmet redan är uppgjort sen innan. Men att dom ens får sända sån skit. Skärpning!

Igår var jag på sturebadet och fick en ansiktsbehandling. Skönt! Gör jag gärna om igen.

Nu ska jag nog gå och sova bort detta gråa moln jag har hängands över mig, så jag förhoppningsvis vaknar med en blå himmel och glada miner. Jag vill det! Om inte annat för Elias skull, vill att han ska ha en glad mamma att vara med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0