Ikea

Dagen började med babysim. Idag skulle det tas kort. Undervattenskort. Läraren sa att två av tre kort blev bra. Ska bli spännande att se hur dom ser ut, tror vi får dom nästa vecka.

Sen bar det av tillbaka till Vällingby och (glömde ringa å väcka Jessica så det fick bli en promenad tillbaka till Vällingby istället för att vi möttes upp vid simmet) lämna ryggsäcken, byta jacka och skor. Hade satt på mig alldeles för varma kläder för att springa runt i affärer i. Väl klar så möttes vi och bussa ut till Barkarby. Gick på Toys'r'us och babyland. Kolla julklappar till alla barnen vi har i familjen. In på Skopunkten och kolla skor. Hitta skor, men då ska de ju inte finnas i rätt storlek såklart.

In på IKEA och starta med en lunch, som alltid när jag är där med J. En mellanköttbullar. (Får passa på, när J är med hamnar vi ALLTID på Max) Sen natta vi Elias och började strosa, vi titta, prata, kände, klämde och plocka på oss saker. Skulle bla ha en hylla mellan mina vitrinskåp. Och då vill jag ju ha samma träslag som skåpen såklart. Titta runt tokigt men hitta ingenting så till slut frågade jag. Då sa hon att det träslaget utgått ur sortimentet. SKIT OCKSÅ! Men tada, vad händer då? Jo det finns en kvar på fyndhörnan i rätt trä. Sån tur hade jag, sista hyllan som desutom va nedsatt i pris. Och Jessica fick sin byrå. Eftersom vi va klara 45 min innan J skulle komma så gick vi upp till fiket och fikade. Skjutsen kom och nu sitter jag här helt slut i både kropp och knopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0