Jag lyckades med båda

Idag är Elias å jag barnvakt till lillkusin Erik. Allt har funkat bra. Blev köttbullar till lunch. Båda boysen blev nöjda. Erik skule ha en kakka till efterrätt (var tvungen att locka honom med en kaka annars skulle han inte komma och sätta sig vid bordet, han var lite arg för tillfället.) Efter maten var det sovdags, vad jag trodde kunde bli lite av ett helvete med två trötta småingar. Men det gick suveränt. Erik skrek liten kortis i sängen, sen somna han i min famn 5 min senare och det var bara att lägga ner han. Elias somna 20 min efter Erik i sin vagn. Även han på bara några minuter. Så nu har jag det alldeles lugnt och skönt här. Ska ta itu med lite sängkläder jag har tvättat. Elias kräktes en kaskad i gårkväll när han somnat så han bokstavligen badade i kräks. Men nu mår han tipp topp, så vi tror att det var nånting han fått i sig som inte magen riktigt gillade, eller att han åt för mycket. Blev sen middag och sen välling på det. Och han har ju haft känslig mage. Han är fortfarande lite av en kräkbebis trots att han blir ett år nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0