Snöyra

Det är en riktig snöyra ute. Lite kul att för ovanligheten skull få se lite vit vinter. Men om jag får önska så skulle den kommit om sishådär tre veckor och legat kvar över julen. Kan inte minnas senast vi hade en vit jul i Stockholm. Men men som man säger, time will tell.

Mina pojkar ligger båda och sover. Elias har varit uppe sen sju som vanligt och sover nu sin förmiddagsvila. Jonas har varit uppe en kortis men känner sig inte riktigt kry, försöker sova bort sjukeriet. Hoppas han känner sig lite piggare idag så man får se han lite mer än igår.

Känner att det skulle vara skönt att komma ut lite, men det tar fasiken emot att ploga sig fram i snöyran, inte direkt lätt att köra barnvagn på oplogade vägar. På tal om det så får jag inte glömma köpa en snöborste, vagnen har en tendens att dra med sig ett berg av snö och sand in i lägenheten.

Nu ska det mailas lite och sen ja, ska man kanske passa på att slappa lite? Det är så tokigt, när Elias vaknar fram till typ 8.30 - 9 är jag såå trött. Liggr som en zombie i soffan medans han härjar runt. Men rycker mig i kragen och går upp å gör frukost. Å då efter kaffet så blir ju jag pigg, ja då blir Elias trött i stället och så somnar han mellan 10 -10.30. Då tycker jag det känns dumt att lägga sig igen när man väl vaknat till... Ja, småbarnsförälderproblem..... ilandsproblem... Vet inte, men mitt lilla problem är det...

Kommentarer
Postat av: Linda

Hörde att dom väntade en till?



Vilket väder vi har fått nu då. buuuurrrr

2008-11-24 @ 11:04:33
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0