5 rätters och feber

I dag har min lilla kille haft feber. Helt slut har han varit. Han vaknade imorse och va lite mer gnällig än vanlig. När han inte åt upp sin frukost förstod jag att det var nånting som inte stämde. Kände att han var varm och bara ville ligga i famnen. Tog tempen och det var som jag trodde feber. Så på hela dan idag har han legat i mitt eller Jonas knä. Helt utslaen och bara sovit. Han har inte rört en enda leksak idag. Bara gosa hos sin mamma eller pappa. Fast en liten utflykt blev det. Det är så att min svärmor fyllde 50 igår och hade bokat bord på restaurang idag. Och eftersom man inte vill avboka i första taget så tänkte jag att vi provar och ser hur det går, i värsta fall får vi vända hem. Men han skötte sig utmärkt min lilla kärlek. Så länge han fick sitta i knät så va han lugn. Och tur var väl det då svärmor tar oss till fina Regissörsvillan i Solna. En god 5 rätters middag åt vi. Bla skaldjursoppa till förrätt, älgstek med hasselbackspotatis till huvudrätt och hjortronsorbet med vaniljglassliknande och varma hjortron med havreknäck. Ljuvligt gott var det. Tråkigt att jag glömde kameran.

Igårkväll var vi hemma hos mamma, Jonas skulle hjälpa bror med hans nya data. Och eftersom jag hade lite barnvakt under tiden så passa jag på att färga håret. Gör alltid det (nästan iaf) en gång på våren, då blir det ljusa slingor. Och en gång på hösten, då blir det rödbrunt. Så igå blev det en ädelmahognyfärg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0