Söndagmorgon

Jag å lillemannen är vakna och maken ligger i sängen och tar igen sig. I natt så började vi kampen om att sluta nattamma. Klockan 3.20 vakna Elias första gången och skrek i en timme innan han somna. Och det är Jonas som får ta den smällen då. Jag låg i soffan och lyssnade. Vet inte vem det är jobbigast för? Lite allihopa tror jag. Han vakna igen kl 7, men då fick han välling och somna om igen på en 5 minuter ungefär. Sen sov han till strax före 9 innan han gick upp. Skönt! Tyckte ändå att han skötte sig bra min kille (båda mina killar iof, inte kul med en så skrikig bebis mitt i natten). Trodde han skulle vakna fler gånger. Hoppas det går bra natten som kommer nu, Jonas stackarn ska upp å jobba ju.

Just nu smattrar regnet på fönsterblecket och det är ganska mysigt att vara nerkrupen i soffan å gosa. Mamma har föreslagit en promenad till morfars gravsten idag. Får se hur det blir med det då vädret som sagt inte ser så lovande ut.

Igår hade vi fikagäster på eftermiddagen. Fam Berglund kom och hjälpte till att äta kanelbullar, det var ju ändå kanelbullens dag igår. Sen knata vi över till mamma. Hon bjöd på middag. God kassler åt vi, Elias åt som en häst. Bror min gav mig massage efter lite flirtande. Han är bra på det där han. Måste nog utnyttja hans kunskaper lite mer, han har det rätta nypet lixom. Sen kolla jag å mamma stjärnor på is. Marcus Fagervall va bäst enligt mig. Och rätt person åkte ut.

Sen hem och sova för Elias del.



Så här go är han när han äter sin välling.

Nu ska jag framkalla kort, det är billigt billgt. Så man får passa på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0