Gässen

På babysimmet idag provade vi flytvästar. Det var ganska intressant. Vi fick dyka med barnen från bassängkanten och sen trycka ner dom under vattnet för att under vattnet släppa taget och då få se om flytvästen funkar som den ska. Och Elias väst funkade utmärkt. Han flöt upp som en kork och hamna på rygg. Bra!

Efter det gick vi till min mormor och hon bjöd på fika. Vi satt ute och hon hade Elias i knät. Hon fick sig flera goda skratt. Härligt!

Efter middagen och Jonas hemkomst bestämde vi oss för att gå till träsket och mata änderna. Vi har varit där en gång tidigare och busungen tycker det är faschinerande, så vi knata på. Men väl framme fanns inte en enda fågel i sikte. Snopet, men vi knalla vidare ner till badet i hopp pm att se nån annan fågel. Och när vi kom till stranden så kom det två gäss simmades. Tur det för vi ville ju bli av med allt bröd vi hade med oss. Och en mysig solnedgång fick vi också se.

 
 


Nu ska jag skruva ihop min byrå så att vi nångång i framtiden kan få det beboligt hemma, min pappa kommer imorgon och han är ine så svårflörtad om man ger han en skruvmejsel i handen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0