S(k)öndag

Familjedag idag. Jag började dagen med att få ligga och dra mig i sängen 45 minuter medans mina grabbar gick upp. Och det var verkligen skönt att få göra eftersom det alltid är jag som går upp (eller så går vi upp samtidigt) eftrsom Jonas går upp tidigt på dagarna brukar han få sova på helgerna. Men nu har Elias börjat gå upp tidigare och tidagre på morgnarna. Så det var himla skönt att bara sträcka ut fötterna och mysa.

Sen var det dags för familjefrukost. Jonas föreslog att vi skulle åka till far min och det är ju trevligt eftersom jag tycker om min pappa. Så vi var kvar hemma en stund på förmiddagen eftersom Elias somna efter morgontvätten och behövde lunch när han vakna.

Efter mat och vila gick vi till Bettan som tog oss till Vreta. Pappa bjöd på fika och middag och det var en allmän lugn och trevlig dag hos far.

Väl hemma kom min käraste förbi och vi fikade te med hembakt äppelpaj (som är tillagat i micron som har en ugn i). Smaka bra tycker jag allt. Äpplena kom från pappas äppelträd för övrigt. Elias blev underhållen som vanligt. Dom matade Morris ur handen på Elias och det tyckte han var skitroligt. Han garva som bara den.

I morgon fm är det nytt naprapatbesök. Skönt att få lite rätsida på ryggen.

Nu MÅSTE jag gå å sova lite. Som sagt så vaknar bebis tidigare och tidigare varje morgon som kommer. Måste vara utvilad för att orka med hans upptåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0