Det gick bra

Imorse var ett valet och kvalets morgon. Annika och jag skulle åka till Ikea och sen Willys för att handla mat till nyår. Och lilleman skulle vara hemma. Men nu blev det inte så, så frågan var om jag skulle vara hemma med lillekillen eller ta med honom och chansa på att det skulle gå bra? Jag chansade och vi begav oss till bussen. Elias och jag sitter brevid varandra när det mest underbara jag hört på länge händer, Elias har en liten dialog med sig själv som lyder som denna: (man kan tro att det var chauffören han prata med)

-Siktigt, SIKTIGT! (försiktigt)

-Oj OJ OJ

-De gick bja, det gick bja! (Det gick bra)

Oj vad jag och Annika skrattade, var svårt att dölja för honom. Så underbar min fina älskling och så stor, ett annat samtal vi hade i morse när jag tappa en frukost flinga på golvet var

-Mamma opp den, opp den

Jag tar upp den och visar han den då utbrister han

-Uss, läng den (släng den)

Och i övrigt så gick resan över förväntan. Han sov sig igenom Ikea och resten skötte han jättebra. Trodde det skulle gå sämre men jag har en så duktig son jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0