God Jul

Nu är allting över känns det som. Julafton flöt förbi som en klackspark. Den 23:e hade vi uppesittarkväll. Slog in det sista klapparna och gjorde lite såser och röror, bakade lite och stöka på. Julafton var det full rulle. Lite ommöblering på förmiddagen och förberedelser i köket. Familjen kom till Kalla Anka. Efter Kalle var det dags för mat. Den åts, den var god. Vi dukade undan och det knackar på dörren. Tomten kom, läskligt tyckte Elias och hoppar gråtandes upp i morfars knä. Klapparna delas ut och öppnas. Det blir tomtegröt, tätt följt av kaffe och kaka. Och vips så var den dagen över, familjen gick vid nio tiden, fyllebror stanna till elva. Och helt plötsligt kändes det så tomt. Jag gillar i princip hela december och allt som har med julen att göra. Och nu känns det lixom tomt. Ett år kvar till nästa gång.

Vi fick fina julklappar jag fick en radio, klocka, kläder, tofflor och en muffinskokbok. Jag och Jonas fick tillsammans Smart Box, viket innebär ett restaurangbesök för två. Så jag antar att givaren står för barnvakten, att det lixom ingick i julklappen.

Elias fick Duplo, en morgonrock, Bamse dvd-box, kläder, trumset, bil, motorcykel, playdoh lera.

Lagom mycket saker å väldigt nöjd är jag.

Idag juldagen åkte vi hem till min kusin som vi inte firade med igår. Vi åkte pulka och hade knytiskalas. 6 vuxna 6 barn. Highlife, precis som det ska vara.

Imorgon blir det hem till svärmor på middag och bus med katterna, och på söndag blir det mer julmatknytis fast med mina vänner. Det är vad jag kallar en lång underbar jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0