Inte min dag

Idag har det inte varit min dag. Kunde inte somna natten som va, kliade massa på mig så jag tror jag somna vid halv 4. Iof sov Elias till nio men ändå trött. Och tröttheten gjorde att jag var på dåligt humör. Gick iaf ut en liten sväng. När jag kommer hem har Elias rivit ut massa sidor i min kokbok jag fick i julklapp. Alla sidor gick iof att tejpa tillbaka, alla utom 1 och det var det receptet jag var sugen på att göra först. Och så var vi bjudna till svärmor på middag. Skönt att komma ut å få äta lite god mat och så. Vi kommer hem. Och nu när det är sånt väder brukar vi låta vagnen stå i trappen en liten stund den torkar lite innan vi tar in den. Va händer då? Jo jag har glömt att bromsa den och när grannen kommer in med sin vagn så rullar den ner i källartrappen och ratten till vagnen går av. Så typiskt. Visserligen blev grannen jätteledsen och lovade att ersätta vagnen. Hon var så gullig och lämna ett brev i brevlådan. Och jag lämna ett tillbaka där jag sa att olyckor händer så lätt och att dom inte ska bry sig om det. Det var bara grejjen att det skulle hända idag på min redan dåliga dag. Så nu går jag och nattar mig, hoppas på sömn och ingen klåda och en bättre dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0