Självgående

Nu gäller att hänga med i svängarna här hemma. Idag kom Jonas hem lite senare än vanligt så jag gjorde iordning maten och dukade bordet. Maten stod på eftervärmen på spisen. Elias leker med sina saker i vardagsrummet och jag börjar plocka lite med tvätten i badrummet. Helt plötsligt hör jag hur det börjar skramla. Går då in i köket och kollar, och vad gör ungen då? Jo han har flyttat sin stol till spisen, hämtat sin tallrik och står och förser sig själv med mat. Ja han står och lägger upp mat på sin tallrik från stekpannan. När jag kommer in säger -SÅ, NU, SÅ!

Lilla söta underbara självgående livsfarliga unge. Han gjorde så rätt men ändå så farligt fel. Han var bara hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0