Biten svans

Svansen på katten har blivit lite bättre men han hade så ont än så imorse åkte Jonas till veterinären med Morris för att kolla läget. Det visa sig att han har blivit biten i svansen och att han hade nu fått en kraftig infektion. Han klara med nöd å näppe en operation. Han fick lugnande, dom raka en bit av svansen och tröck ut all var som var i såret och sen rengjorde dom såret. Han har nu tratt på huvudet och lite ont i svansen men mår i övrigt bra. Han ska äta pencillin i 7 dagar och vara inne så länge det kommer massa äckligt var ur såret. 1200 kr för att få veta att det var ett sår. Jaa det kostar att ligga på topp. Morris har knäckt en tand (som vi sen fick dra ut) han har slitit sönder huden på benet så han har lite stramare hud och svårare att sätta ner benet (krävde massa operationer och 2 månaders isolering och läkning, vilket var ett helvete) och nu en skadad svans. Han är en riktig slagkämpe och överlevare min lilla kille. Och dyr i drift må jag säga.

Har annars lånat en efterlängtad bok på bibblan. Ett lån som bara srtäcker sig två veckor så jag ligger och läser bäst jag kan nu. Blir mest kvällar och raster på jobbet. Så tills boken är klar kanske jag är lite off. Den är ju så spännande.

Jag har sökt två nya jobb. Får se vad det ger, om det ens ger nåt. Sällan att man bara är några få sökanden på såna jobb, men men jag är ju inte arbetslös iaf.

Å så måste jag tacka Annika för Elias fina present! Han är så väldigt nöjd med den och går runt och svingar på höfterna här i tid och otid! TACK!! En mikrofon som spelar musik och gör massa olika djurläten. Vi var och fika häromdan, när vi gick till br efteråt gav hon den till Elias. =)

Nu ska jag lägga mig raklång i soffan med en kopp te och en bok vid namn Den innersta kretsen av Viveca Steen. Spänningen stiger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0