Nånting nytt

Imorgon är det sista dagen på jobbet innan semestern. Hallelulja vad det ska bli skönt. Imorgon åker vi till landet. Men åker hem på söndag eftersom jag inte vill vara själv en vecka på landet och folk har inte semester förräns veckan efter. Veckan som har varit har varit alldles underbar med 25 graders högsommarvärme. Elias vill vara ute precis hela tiden. Idag när vi kom hem så tog han fram alla sina par skor han har i hallen. En efter en kom han med dom till mig och fråga om vi inte skulle gå ut. Inte nu sa jag, det sluta  med att han står med sina stövlar på sig eftersom han får på sig dom själv i hallen och rycker i ytterdörren och gråter. Kan man motstå en sån frestelse till unge, så dammsugarsysslor och allt som skulle göras fick vänta. Vi gick ut och lekte!

Sista arbetsdagen på detta ställe, blir en flytt till hösten så jag tänkte köpa med mig en bulle eller en glass och jordgubbar eller nåt i den stilen hoppas jag att det blir. Vill ju bjuda på nått mys eftersom jag har såna härliga kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0