Good and bad

Sitter i min lilla soffa och lyssnar på Outkast på youtube. Elias ligger i sängen och vill inte sova. Kl är 22.45 han har legat där länge och lixom bara vägrar somna. Han är inte arg, inte ledsen, vill bara inte sova. Han stökar om sina gosedjur, han plockar ner böcker och läser och han drar upp katten och lyssnar. Han är jättetrött men han sover inte. Jaja, vad ska man göra han får pyssla på tills han somnar. Svårt att tvinga nån att sova.

Själv sitter jag i soffan och känner mig lite nere. Sitter och funderar och filosoferar och känner mig lite allmänt nere lixom. Men men vem har inte såna dagar, bara hoppas på att en natts sömn gör susen.

Helgen har varit en bra helg. Fredagen spenderades hemma med Lets dance och god mat och så. Lördagens förmiddag var det lite shopping och fika med familjen på agendan. Hem och fixa iordnig mig och Elias. Vi var bjudna på kalas. Nicole fyller år. Det var hemlagad pizza, paj och drink. Gott gott! Efter mat ooch presenter var det dags för sing star. Min premiäromgång faktiskt. Himla kul, men vissa låtar är ju galet svåra att hänga med i. Iaf fick jag sjunga Hey ya med Outkast. Duellade med Jejjan, hon som har övat massa vann såklart, men jag hade roligast =) Jonas hämtade oss vid midnatt och då var lillemannen trött. Han hade dansat hela kvällen, förstår inte att han orkar.

Idag söndag var jag och Jonas på bio. Vi såg män som hatar kvinnor. Båda vi tyckte filmen var bra,  men jag som läst boken gillade såklart boken bäst. Det är så mycket som en bok berättar som man aldrig får se på film. Och sen tycker jag personligen att det var mycket som dom hade tagit bort och utelämnat som hännder i boken men inte på filmen. Eftersom det blir film av alla tre böcker så undrar jag hur dom ska göra med den uteblivna infon då... Blir till och vänta och se... Iaf så bjöd mamma på middag efter bion, det var hon som hade lillemannen under tiden vi kolla filmen. Och som vanligt så smakade det gott. Drack en kopp kaffe och sen begav vi oss. Tack mamma! Elias somna i vagnen på vägen hem och det kan iof spela roll i att han inte somnar nu.

Det är tyst i sovrummet nu... Ska smyga in och kolla vad som händer, har jag tur så får jag en tyst lugn timme innan jag själv ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0