I-landsproblem

Ett i-landsproblem, ett allvarligt problem. Vad hände med  all pasta i affären? Jag var och handla mat idag en storhandling, och så behövde vi fylla förrådet med pasta, och här kommer mitt problem in. Vart har all vanlig pasta tagit vägen? Det finns typ ingen vanlig plain pasta!?! Det finns dinkel, det finns fullkorn det finns vit fiberpasta men sen är det stopp. Tacka vettja typ 90-talet när vi åt vanlig Svenssonmat. Jag har klarat min uppväxt utmärkt med fiberfri mat, jag åt godis på lördagar, jag drack mjölk till maten, och jag fick god hemlagad mat utan krusiduller. Ibland köpte  vi tom med oss en pizza hem till middag. Och tada, jag överlevde, jag mår bra och jag är inte ens överviktigt, inte det minsta, man kan nog tom säga att jag är smal. Så please låt mig kunna köpa vanlig pasta lite då och då utan att behöva lite runt i varje jävla affär. Jag vill kunna välja min egen mat lixom. Och detta mina vänner kallar jag för ett riktiggt jobbigt i-landsproblem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0