Lugn morgon

Sitter i soffan med min lilla minidata, mitt morgonkaffe och Nyhetsmorgon, det är för stunden alldleles tyst och lugnt. Grabbarna sover och jag passar på att nyttjja datan lite, det går inte så bra annars när min lillkille är med.

Igår morse hade jag min första disskusion med Elias. Han ropa -Amma, amma -Ja vad är det? -Titta (och han håller fram boken) -Ska jag titta på boken? -Nää! säger han skakar på huvudet och börjar skratta sen. Underbart! Dom små är inte så små längre. Min lilla kusin Erik (som är ett halvår äldre än Elias) har börjat sjunga. På hans dagis sjunger dom en typ presentationssång varje morgon så dom ska lära sig namnen på varrandra. Så hemma går han runt å sjunger -Ejja häj (syrran hans) mamma hääääj, pappa häj. Och det är inte helller så illa pinkat av min lilla kusin.

Igår kväll skjutsa Jonas över mig å minikillen till Annika, Jessica va redan där såklart. Pappan ville mecka lite med datorer så han fick free space att göra det på. Så då passa vi på att åka å umgås lite. Eftersom min bror bor nästan granne med Annika så bad jag han komma förbi med Buddah så jag fick hälsa på han, har inte träffat vovven på evigheter. Åhh han e så underbar den hunden. Annika som är hundvakt tog med sig hunden ut när Budden kom å jisses dom hade så roligt, dom bara sprang runt runt och busade. Elias stod och skratta åt dom, peka å sa katt katt. Hade mig en riktigt trevlig fredagkväll i goda vänners lag.

Nu är det slut på lugnet här, familjen är vaken och det finns ingen datatid kvar. Inte förräns ikväll =)

Kommentarer
Postat av: Jackie

Vill du få din design på bloggen fixad idag så hojta till på msn! Lär nämligen sitta rastlös denna kväll också!

2009-03-14 @ 13:31:53
URL: http://jackie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0