Non stop

Inatt för första gången på länge länge har jag sovit en hel natt. Utan att vakna för att stoppa om lillkillen eller släppa ut katter eller knuffa på karln som ligger och mumlar i sömnen. Nää från kl 1 till kl 9 var bara en enda lång sömnstund. Och det var skönt, jag känner mig verkligen utvilad.

Idag står det kalas på schemat. Min kusin fyller år, 11 år.  Så det bjuds på kalas idag, har köpt en topp i ekologisk bomull med en matchande scarf. Snyggt, nästan så jag skulle kunna köpa likadant till mig själv, är man lite mindre kan man ju ha kläder från barnavdelningen vilket kan vara positivt eftersom dom oftast är mycket billigare.

Vet inte om den är här för att stanna, men värmen är på besök just nu och vad glad man blir för det. Vi är nog en sorts mänsklig björn. Vi går i ide på vintern, hemma mer, trötta sura och gnälliga, och sen när våren kommer med värmen och allt underbart som erbjuds så blir vi glada och man ser glada miner till höger och vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0