Slumdog millionare

Igår kväll var jag inne i stan och kolla bio med kusin och moster. Trevligt initiativ och bra filmval, väldigt bra filmval. Vi såg Slumdog millionare, som har fått 8 Oscar. Det kan jag säga att det var den värd. Synd bara att Skunk satt fast i bilkö så Plink inte hann äta med mig å kusin. Men det tar vi igen nästa gång.

Idag har Jonas fixat en massa hemma, bla rensat i skruat i tvättmaskin och fixat ventilationen i köket. å då inträffar detta, han skumfogar lite, men kommer inte åt så han får ta hjälp av händerna. Och problemet med detta när han var klar var att det är omöjligt att få av skumfog från huden om man fått det på sig. Och han var dränkt i fog på båda händerna, han testade med ALLT, aceton, t-röd, diskmedel ja allt möjligt, men det satt där som ett klister. Å till saken hör det att jag skulle till frisören. Grejjen var ju det att Jonas skulle fixa klart så jag kunde gå. Han skulle vara hemma med Elias. Men nu så kunde han inte röra vid NÅNTING, han var ju ett enda stort paket lim. Å att ta hand om Elias utan att röra honom är en omöjlighet. Vad gör jag nu? ska vara hos frissan om 30 min och jag har Elias? Tur att man har vänner värda guld. Nicole var hemma hos sina föräldrar som bor ett par portar bort så jag lämna av honom där. Tur att det löste sig så enkelt. Behövde verkligen klippa mig.

Å väl hos frisören fick jag en till överraskning, när jag skulle betala och gå hade mamma redan betalat min klippning. En glad överraskning! TACK SNÄLLA MAMMA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0