Citronpannkaka

Jag har jobbat idag medans pojkarna har varit hemma. Elias har haft 3-dagarsfeber visa det sig. Han har varit feberfri idag, men det krävs ju en dag att återhämta sig, ingen är väl direkt fit for fight efter 40 graders feber i 3 dagar med lite hosta och rinnande näsa. Så får vi se hur natten går om han klarar att gå på dagis imorgon eller om det bli en hemmadag till.

Till middag idag gjorde jag tomatsoppa och citronpannkaka. Det var nytt och väldigt gott, var lite som såna här amerikanska pannkakor, lite fluffiga så. Skulle ha lite grädde till men så blev inte fallet. Vi har en sån Tupperwaregrej som man skakar grädden i, bara det att när vi skakat och skulle äta den så hade det bliviet smör?!? Det fick katterna istället.

Lillemannen har börjat med en ny sak. Vi tror att det är en sång han sjunger och att det kommer från dagis, det låter i stil med -koko keja. Vad nu det kan betyda. Och så har han börja härmas lite. Det är en reklamjingel som han härmar. Det är rätt gulligt! Hela han är gullig och helt underbar faktiskt.

Nu ska jag kolla mailen, väntar svar på ett mail jag skicka. Iof tror jag inte dom svarar så här mitt i nästan natten, men man kan alltid kolla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0