Söndag

Det är söndag mitt på dagen. Elias röjer och plöjer i vanlig ordning. Han ska ner i sängen nu sen ska vi iväg till en kompis till oss båda. Elias ska få leka och jag får mig en kopp kaffe och prata lite. Medans vi har det trevligt skickar vi pappan i familjen till matafären för lite inhandling av mat. Det är en bra deal va?

Just nu sitter den pappan och kollar ny tv. En ide han fick för sig nu imorse. Han som sagt att det inte alls är nå fel på den vi har. Ja vi får se hur det slutar, om vi snart har ny tv eller om vi lever kvar med den som vi har.

Igår gick alla inbjudningar ut till Elias kalas. Blir som det alltid blir, ett litet kalas hemma med familj och närmaste vännerna. Alldeles lagom. Och vi har köpt klart present till han också.

Nu ska jag gå och natta killen igen, han kom just upp ur sängen, sen duscha, bädda sängen, hänga tvätt, och fylla diskmaskinen. SEN åker vi iväg och leker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0