Vardagskrig

Lilleman är frisk och det har sina konsekvenser. När pojkisen var sjuk så var det napp, snutte, och dvd som gällde. Nu när han är frisk är det andra bullar. Ingen napp alls, största problemet just nu. Han har gråtit, slagits och skrikit efter den idag. Och myket film vill han se. Och det är okej att se en liten stund främst mellan hemkomst från dagis och middagen. Så han får varva ner lite, men han ska se jämt jämt jämt. Är det inte Tubbies så är det Pingu eller Molly. Och att återgå till vardagen med allt va det innebär gillar han INTE. Så idag har det varit mycket gråt och tårar. Och dumma mamma, men vi kör på hårt nu.

Annars är det vardag som lunkar på, har känt/känner mig lite låg just nu, och därför ingen större inspiration till så mycket. Men det ska väl också vända snart, om inte annat när julen drar igång. Det tycker jag mycket om faktiskt. Gillar hela decemer, lite extra faktiskt sen två år tillbaka. December börjar med att en alldeses underbar liten människa såg dagens ljus. Och som i år firar två år på denna jord. Det är underbart härligt!

Ska ge mig in i en lång dusch nu sen kudden, ska på återbesök på Ks imorrn och kolla så allt gått bra med missfallet

Kommentarer
Postat av: Teresa / Tumadre

Tack för krya-på-dig-hälsningen! :-)



Jag undrar vad det är för slags feber? :/ Finns ett par barn på mitt jobb också som har drabbats av samma sort.



Hoppas allt är väl med er. Önskar dig en skön helg!

2009-11-13 @ 13:00:22
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0