Mina egna tankar just nu

Tina, stålkvinnan som klarar allt. Så har jag nog känt mig fram tills nu. När jag blev gravid var jag ganska generös med att berätta för folk, och visst jag sa också att det kan ju gå hur som helst men det tar vi då. Och anledningen till att jag berätta var ju de att nånting sånt aldrig skulle hända mig. Så det är aldrig nånting jag kommer behöva ta itu med. Men ingen är odödlig, det finns inga stålmän det finns inga stålkvinnor, detta gäller även mig. Jag hamnade i den sitsen jag trodde jag aldrig skulle hamna i. Så igår efter beskedet var jag mest arg, ville inte tröstas gullas, puttinuttas. Men det var nog mest för att jag inte trodde det var sant. Kroppen säger ju att det är en bebis där, magen är svullen, brösten ömmar och viktuppgången fortsätter, men varför det, om inte mitt lilla pyre lever varför agerar min kropp som att det finns nåt där? Jag vill bara att det ska bort. Idag känns det lite bättre, jag fick sova gott inatt och idag åkte vi in till akuten för att få hjälp, det gick fort att komma in och jag fick träffa en väldigt lugn duktig och pedagogisk läkare. Hon berättade för mig hur läget låg till och gjorde en liten hälsoundersökning. Efter det frågade hon om jag vill låte kroppen ta hand om det själv eller om jag vill ha medecin som hjälper till att starta och hjäpa kroppen på traven lite. Och självklart vill jag ha medecinen eftersom jag vill avsluta detta kapitel så fort som möjligt. Så just nu ligger jag i soffan, har tagit medecinen och väntar på vad som komma skall.

Iom detta vill jag tacka mina fina vänner och familj. Att ni bryr er om mig att ni ringer och skickar sms gör mig gott. Även ni som jag inte träffas så ofta,att ni hör av er till mig nu värmer i mitt hjärta väldigt mycket. Jag som säkert alla andra kan känner mig lite ensam vet nu att det är jag inte. Just i detta nu känns det rätt ok, men det är som en bergochdalbana och även om jag inte alltid är närvarande så värmer det att ni vill vara med mig. Jag behöver er!!

Kommentarer
Postat av: Fatti

Tingeling!



Vet ej vad man ska säga, eller hur man ska agera i dessa situationer. Vill iallafall tala om att du och din underbara familj finns i mina tankar.



Det är orättvist att sådana saker händer fina människor, men livet är inte alltid rättvist tyvärr.

Det gör mig väldigt ledsen att detta hände just er, då jag vet hur glada ni var.

Som sagt har du vart klar med att vad som helst kan hända. Och det gör mig lite mindre ledsam att jag vet att ni klarar att gå vidare steg för steg. En dag i taget.



Ni är starka människor och tillsammans kan Ni.



Alla är här för er och det är bra att du vet om det.



-



Ett underbart litet pyre har ni, och många komma skall i framtiden. Men detta var inte meningen om du förstår vad jag menar.



Jag tänker på er och tänder ett litet ljus för eran familj!



Älskar er alla - Fatti

2009-10-15 @ 20:22:52
URL: http://fattibumbum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet att jag alltid är här för dig!!!! '

Vill även säga tack till Fatti för en sådan fin tanke hon skickat kunde nog inte uttryckt mig så fint som hon...

Älskar dig min fina vän // BumBum

2009-10-15 @ 21:47:12
Postat av: Nicole

Du vet att jag finns här för dig gumman!

Och du kommer ta dig igenom det här med alla männsikor som finns runt omkring dig och som älskar dig!

Puss och kram

2009-10-16 @ 10:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0