Hemma

Måndagmorgon började precis som vanligt. kl 6 ringer min klocka, jag går upp och äter frukost. Bäddar sen sängen och väcker min lillsnygging, vi klär oss gör oss iordning och går till dagis. Och där blir dagen alldeles uppochner. Framme på dagis är det mörkt, tomt och låst. Undrar vad som hänt och ringer min granne som även jobbar där och frågar varför. Jo men vi har planeringsdag idag säger hon. Va?!? Ingen som sagt nåt till mig om det. Jo iof i brevet vi fick i augusti, men det hade jag typ glömt vid det här laget. Och det va ingen som nämnde det för mig i fredags så där stod vi som ett par fån... Men men det va bara att vända på klacken och gå hem. Vad gör man lixom. Så vi har varit hemma och fixat idag. Vi tog en promenad till centrum och gick på apoteket och sen köpte en macka. Å Elias var så duktig och gick hela vägen och höll mig i handen. Det har aldrig funkat förut, men nu tänkte jag att det är dags att testa och han var så duktig så duktig. Va mysigt det va att gå där med han i handen och han såg massa bilar och pippi å flygplan.

Har iaf fått saker gjorda hemma. Har rensat i garderoben och så har jag sytt pappas byxor och min kjol. Och så det vanliga tvättat, vikt tvätt, lagat mat, städat efter Elias. Pappa kom på middag idag och sen kom Jessica på fika och lämna in sin dator till it-sjukhuset. Doktorn ska titta på den och se om den går att laga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0