Närakuten

Vid halv två tiden idag ringde dom från dagis och sa att Elias inte alls va sig själv han var ledsen och hängig men ingen feber. Så jag går och hämtar honom och det fortsätter hemma. Han är ledsen mer eller mindre hela tiden. Jag frågar han om han har ont någonstans och det lägger han handen på örat och säger -ont öja. Så jag ringer till husläkaren som hänvisar oss till närakuten. Sagt och gjort, vi får en tid på närakuten och tar oss dit. Smidigt gick det, kort väntat och vi fick träffa en läkare som var väldigt bra. Han frågar varför vi är där, och jag berättar att han pekar på örat och säger ont. Och även att han är så ledsen. Han kollar i hans onda öra och konstaterar att han har öroninflammation. Vi får med oss pencillin hem och går. Det underliga är att innan vi åkte var han jätteledsen och somna till mellan fem och sex typ. Efter det var han hur pigg och gladsom helst. Visa inga tecken alls på att ha ont. Och eftersom han hade så ont tänkte jag att han sover en timme inte gör nånting för är man sjuk är sova bara bra. Men han har gladeligen hoppat och pratat högt i sin säng till ca 22.45


Så nu ska jag ta mig till sängen, ska fortsätta på min spännande bok Fyrvaktaren av Camilla Läckberg. Det är den sjunde boken i en serie om sju. Bok tre är min favorit, ettan var väldigt bra också, men sen kommer denna bok tror jag nog. Gillar den mycket faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0