Coach

Idag efter jobbet var jag iväg och träffade en jobbcoach som ska hjälpa mig lite i hur jag ska lyckas med att få en ny anställning. Hur man gör ett bra cv, hur man beter sig på en anställningsintervju och sånt. Och faktiskt så fick jag bara goda ord från honom. Jag har ett bra cv, bara några enkla justeringar behövdes göra. Och så tyckte han att jag hade ett bra yrkesförflutet. Mycket erfarenhet i olika brancher med tanke på att jag ändå inte är speciellt gammal. Han hade sett flera i min ålder som knappt haft ett jobb eller två. Och det känns ju bra. Tror det kommer bli bra med denna coaching.

Vi har försökt hålla tillbaka lite på Elias nappar. Att han ska få den till kvällen och när han är ledsen. Så idag har han sprungit runt och letat varit arg och ledsen och ropat tytte. (eftersom han har en norrländsk pappa som säger tutte om napp så gör ju Elias det med, fast mycket finare han säger tytte.) Så när väl kvällen kom och det var dags för välliing så satt vi tillsammans i soffan när han drack den. Sen sa jag till han att om du är snäll och ligger still i soffan med mamma får du ligga kvar, annars blir det sängen på en gång. Och jag trodde med all säkerhet att han skulle ligga max två minuter sen skulle han sticka. Men jaghade fel, han kurra upp sig i min famn låg och pilla på sin snuttefilt, vred lite på sig och inom loppet av tio minuter så sov han. Helt mysunderbart att få det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0