This is me

Var på en ny träff med jobbcoachen idag, och jag kan säga att jag är väldigt nöjd med honom. Han hade en liten intervju med mig och efter den så berättade han för mig vem jag är och hur jag är som person och det stämde till punkt och pricka. Han tycker att jag är en vettig människa med realistiska och bra mål och han tror att om jag bara lägger lite manken till så kommer jag inte ha några problem alls att få jobb, och han tror jag kommer ha goda chanser på intervjuer pga av min härliga utstrålning. Och snart vänder lågkonjukturen och det kommer finnas fler jobb att välja mellan. Känns kul att höra.

Efter coachingen träffa jag upp Jess (som lilleman säger) hon följde med och hämta. Gick till centrum och köpte lite fika. Mötte upp Koll (Nicole) och gick hit och fika.

Min grabb har börjat prata väldigt mycke nu ich det är väldigt kul att försöka förstå allt han säger. En favorit nu som han ofta spanar efter är fluflan (flygplan). Buflor är hans byxor. Äpp-e-len pratar han mycket om. Tytten (nappen) sålart. Och så frågar han gärna efter Mojmoj (mormor) och moffa (morfar) näst intill dagligen. 

Senaste dagarna har han varit rätt medgörlig och vi har kramats och busat mycket. Idag fick han somna i mitt knä i soffan och det är ju så underbart. Jag säger åt honom att han får ligga stilla och försöka sova annars blir det sängen på än gång, och lika fascinerad denna gång som förra är jag över att han snällt ligger kvar och somnar inom 10-15 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0