Slödag

Idag har vi haft en slappardag. Efter frukost gick Elias och Jonas på en promenad och jag städade lite. När dom kom hem så hoppa vi alla ner i soffan och vila i 2 timmar, så skönt så skönt. Jonas fixa iordning i köket och så gick vi ut på gården och grilla hamburgare och lekte. Vi var väl ute i två timmar. Det blev en tidig middag och när vi kom in så byggde vi med Doplo. Sen tog vi ett bad och avsluta kvällen med lite fil och flingor. Men den största höjdpunkten på hela dagen var när min lilla fis kommer springandes till mig när jag ligger i soffan, han hoppar upp och så säger han -Mamma, Ias älkar dej! Jag blev så rörd så jag nästan börja gråta.

Ska nu leta lite i Per Mobergs receptbank. Tänkte testa laxen han gjorde i sitt senaste program.

Och veckans projekt är att försöka få Elias till en frisör. Drar mig lite för det bara, han verkar inte speciellt förtjust i det och vår första frisörupplevelse var ju inte så bra, får väl locka han med en glass eller donken eller nåt sånt. Det andra är att hitta en färg till väggen i köket, vår husvärd var här och kolla vår enorma hål vi har i väggen i köket. Det satt en hylla där en gång i tiden, men väggen bär inte för att det ska kunna vara en hylla där. Och det tyckte han var nåt vi ska stå för själva, men det tycker inte vi. Jaja det kunde varit värre, det öär ju bara lite spackel och färg på en fondvägg. Värre är om man ska tapetsera ett helt rum eller så.

Och så har jag fått massa små små prickar på händerna, var till läkaren i fredags för att få lite allergimedecin och fråga då om dessa, hon trodde det var pga allergin och att det skulle gå bort nu när jag börjar med medecin. Men det har det inte gjort, det har blivit mer och dom har börjat klia lite. Få se om jag behöver gå tillbaka och kolla upp vad det är.

Kommentarer
Postat av: mia

är det som små blåsor? det brukar jag få ibland som kliar som fan, sen blir det små sår som svider och efter ett tag är de borta... jaja får väl se imorgon? :)

2010-04-23 @ 08:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0