Bortlämnad

Idag åkte vi hem till pappa och lämna av Morris. Känner mig så taskig mit honom som gör det. Men en kiss till i sängen och jag blir knäpp. Han är så mysig och gosig i övrigt. Jag har en speciell relation till Morris har jag märkt. Han betyder nånting speciellt för mig, inte så att han betyder mer än de andra kissarna, men nånting speciellt känner jag för honom. Och nu känns det som jag överger min lilla fis. Men jag vet att jag måste få lugn och ro fram till julen. Jag kommer på mig själv luktandes, känandes i Elias säng så fort jag går in i hans rum. Hoppas bara det går bra för han nu så får han komma hem 2011 och vi börjar på ny kula, tar nya tag, förhoppningsvis ett kissfritt år.

Iaf middag hos svärmor, med min familj och svärmor och svåger. Eftersom vi inte ses alla på julafton ville Annett samlas idag.

Igår var vi hemma hos mamma på middag, riktigt god mat och så fick vi julgranspynt och julgransfot med oss hem. För första gången på många, många år så har vi en riktig gran i hemmet. Jonas såga sig i fingret två gånger (han e lite galen, jag vet) och granen står nu på plats, alldeles sne. Men det är en gran, en riktig fin härlig gran. (Den ska korrigeras imorgon). Elias fick också ett litet hus av mamma som blinkar och spelar musik. Hans senaste favorit. Han startar den så fort han vakna. Den skulle vara med spelandes på frukostbordet, den ska va med lite överallt helt enkelt.

Nästa vecka är det slutspurt på julen. Känner mig inte stressad än så länge och det känns skönt. Hoppas det fortsätter så, men jag har inte så höga krav iår. Skinka, sill och lax är det jag gör själv. Bakar nån kaka Sen blir det köpemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0