Brandbilen

Imorse när vi gick till dagis så hörde vi hur brandkåren låter. Vi stannar och vänder oss om. Och där kommer en brandbil med sirener åkandes. När den närmar sig oss stänger den av sirenen och saktar ner lite. När chaffuröen ser att vi vänt på oss och att Elias kollar nyfiket så så signalerar han med tutan åt honom och alla brandmän i bilen vinkar glatt åt han. Tror ni han blev nå glad eller? Elias blev överlycklig, jag med att brandmännen gjorde denna gest. För jag antar att grabbar i åldern 3-10 har brandmän/poliser som stora idoler. Och det tror jag brandmännen vet och får höra en del också. Så tack ni trevliga brandmän som trots en utryckning kunde glädja min son så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0