Julgran

Känns som jag hela tiden kommer på massa saker jag vill skriva om, men tiden. Jag har inte tiden som jag vill ha. Att kunna sätta mig ner och skriva när jag har tanken på plats. Men nu har jag liten lucka. Alla mina pojkar sover så jag har en liten lugn stund i soffan.


Efter dagis idag åkte vi och köpte en julgran. En fin äkta julgran. Senast jag hade en riktig gran måste varit mins 10 år sen när jag bodde hemma hos mamma. Nu äntligen blir det på riktigt igen. Den står och väntar på balkongen, har ingen julgransfot än. Bakade även lite Rocky roads efter maten. Goda tyckte Jonas, men dom blev inte helt hundra. Vart för lite choklad.


Så har jag börjat planera för julen lite. Eller jag har inte kommit nånvart egentligen
. Har köpt sill för inläggning. Jonas har semester nu så vi ska åka och handla julmat i början på nästa vecka. Baka lite i mån om ork/tid. Grava laxen och så den klassiska uppesittarkvällen med glögg, paketinslagning och bingolotto. Och så skinkan såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0