Just like the old days

Imorse hade jag lite sms-kontakt med Jessica. Får sen ett sista sms där set står, kom hit vi bakar en kaka. Ja kan man annat än komma då. Så jag å lilleman åkte dit och drack tonvis med kaffe och åt kaka. Jonas kom senare och hjälpte henne med att få igång sin tv. Och det ska till en Jonas för att klara det med tanke på att det inte alls var konstigt att det inte funkat innan då det varit felkopplat. Jag å Jessica gav oss på nåt så kul som avloppet i badrummet. Hon hade sett lite hårstrån i handfatet som hon inte fått fram så vi skruvar isär alla rören. Och vad händer då? Jo det äckligaste jag sett på länge (och varken jag eller Jess är speciellt kräsna av oss), det kommer ut en lång korv med massa äckel ur röret som vi spola. Jonas säger att det är nåt svampliknande som bildats i röret. Det var verkligen äckligt!

Elias åt en pirog till middag och vi begav oss hem sen. Handla lite på vägen och Elias somna i bilen. Och till middag åt jag och Jonas det som vi ofta åt innan Elias tid. Te, mackor och yoghurt på en bricka framför tvn. Tänk att innan Elias kom åt vi alltid middag framför tvn i vardagsrummet, nu händer det aldrig. Liten nostalgitripp blev det ikväll.

Nu ska jag ner i sängen och läsa min bok sen sova. Vaknar ganska många gånger nu när lillfisen kryper upp i sängen. Och det sker i tid och otid, ibland kommer han inte alls och ibland kommer han redan vid 2 (men då bär jag tillbaka honom) och så kommer han sen igen vid 4-5 och då får han ligga kvar och då kan man lätt vakna av en spark i ryggen eller en arm runt halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0