Dålig start

Inte riktigt den bästa dagen idag. Det hela började egentligen igår kväll/natt. Jag var trött, men det gick bara inte att sova. Kolla klockan sista gången vid 3 tiden. Jaja tre timmars sömn, går upp och gör iordning mig själv och Elias. Allt bra tills 5 min innan vi ska gå. Elias snubblar när han ska ta upp en sak och flyger rätt in i skostället med ansiktet först. Han får sig ett snyggt jack snett under ögat på ca 1 cm. Ringer vårdguiden, valet och kvalet men plåstrar han iaf och vi går till dagis. Jag åker till jobbet. Det första som jag upptäcker är att mina skor är borta. Letar överallt men dom är spårlöst borta. Och på jobbet är det bara upp och ner, har fått nytt schema men det verkar inte riktigt gå ihop alls, ska se om vi kan få nån ordning på det denna vecka. Men idag kändes det mest som jag bara lalla runt utan att veta var jag skulle börja.

Hur som helst, jag åker hem och när jag står i rulltrappan på väg upp från tunnelbanan tappar en man balansen och lixsom bara faller rätt ut i rulltrappan över och förbi alla människor. Såg väldigt läskigt ut. Men nån tröck på nödstopp och han kom upp på benen utan några allvarliga skador. Telefonen ringer, dagis. Elias sår har börjat rinna. Skulle precis till å ta en liten fika med Mia, Jessie och Nicole som vi planera sen ett tag tillbaka. Tar med mig tjejerna, hämtar Elias och går till läkarn. Hon tycker det ser fint ut under omständigheterna. Han blir rengjord och tejpad och får gå hem med order om att tejpen ska sitta i 5 dar.

NU, en kopp kaffe med Mia (resten var tvugna att gå till sina jobb) på Donken. Elias fick en milkshake och leka lite i deras barnhörna dom har där. Väl hemma blev det nästan bara soffa å film för lill-fisen. En tuff start på vardagen vi nu återvänt till.




Soffmys med napp och Musse, tejpad med tre "stripar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0